News

Så här långt är ett orginalblad, kommer att kapas runt mitten. Here is a genuine blade, needs to be cut around half way.
En mockup av propellrar till 2015 års setup. Propeller mockup for 2015, nice!
Så här ser det ut från förarplats, mycket fränt! Picture from drivers seat, very nice!
Och så har ser det ut framifrån, det lär blåsa en del! All parts start to falling in place, I think it will be quite windy!
Idag har jag monterat Translation Unit. Today I put the Translation Unit on, very nice!
Här provmonterar jag frambladen och kollar att invridningen stämmer. Here I check the front blade angle vs. the rear one.
Nu börjar det det ta form, snart ska pitchcylindern monteras. Soon the final assy of the pitch cylinder will take place.
Nu har min andra RR Griffon kommit hem från SAAF (South Africa Air Force) via England My Second RR Griffon has finaly arrived from SAAF (South Africa Air Force) via England
Båda motorerna i garaget, nu ska jag plocka bort den ena vattenkylaren och montera den på motorn med propellrar. Now I will start the work of moving one of the radiators to the other engine.
Ny större tank tillverkad och monterad, nere till höger ser vi startbränslepumpen och tillhörande solenoid/flamskydd, givetvis från Avro Shackleton. Here we have the new homemade fueltank with Avro Shackleton genuine startprimer fuel pump.

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

23.05 | 10:07

Hej!

Jag kör på 2500rpm och 400-900hk beroende på bladvinkel, denna är justerbar under drift.

Mvh

...
17.05 | 16:31

" quite windt!" Or quite windy!

...
17.05 | 16:28

Vilket varvtal kör du på maximalt? 2700 rpm?

...
16.05 | 12:10

Hej. Jag vill komma i kontakt med dig ang en flygdag uppe i Skellefteå kontakta mig på mail eller ring. 070-3510530

...
Du gillar den här sidan